CIY: syrop pierniczkowy do kawy


Zima to chyba najlepszy czas dla smakoszy herbat, kaw i wszystkich innych gorących napojów, w szczególności okres świąteczny, który zbliża się do nas dużymi krokami. Sama nie wiem co lubię bardziej; zapach cynamonu i słodkich przypraw korzennych czy sam aromatyczny smak syropu. Założę się, że każdego z Was obie te rzeczy doprowadziłyby do szaleństwa! Do przygotowania tego cuda potrzebne jest zaledwie kilka składników i maksymalnie 15 minut wolnego czasu. Syrop można przechowywać do 2 tygodni w szczelnie zamkniętym pojemniku, najlepiej w lodówce, lub innym chłodnym miejscu. Jedynym utrudnieniem jest chyba dostępność przyprawy do piernika w niektórych supermarketach, ale i z tym można sobie bez problemu poradzić (przepis na samodzielne wykonanie takiej mieszanki tutaj).


1. W garnku gotujemy wodę i wsypujemy wszystkie przyprawy. Całość gotujemy około 10 minut, zmniejszając stopniowo ogień.
2. Wsypujemy bardzo ostrożnie cukry, i mieszamy energicznie do ich całkowitego rozpuszczenia.
3. Zostawiamy całość na 5 minut na prawie najmniejszym ogniu od czasu do czasu mieszając.
4. Przelewamy nasz syrop do słoika lub innego zamykanego naczynia. Ja zrobiłam to dodatkowo przez gazę, aby pozbyć się drobinek przypraw, ale nie jest to konieczne.


Co tu dużo tłumaczyć. Przed zalaniem kawy dodajemy 2 łyżeczki syropu na dno kubka. Po dolaniu wody energicznie mieszamy i gotowe! 








39 komentarzy:

  1. ciekawy przepis, serio!:3

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Świetny blog i post! A zdjęcia jak z tumblr'a ! Obserwuje :)
    Zapraszam do siebie i zachęcam do obserwowania i komentowania :)
    Mój blog [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od jakiegoś czasu widuję różne przepisy na tego typu kawy i w końcu muszę spróbować :D wypróbuję Twojego. Bardzo podobają mi się zdjęcia *.*
    http://moja-pasja-agata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie mam zamiar niebawem zrobić syrop pierniczkowy bo kawa z nim jest naprawdę wyśmienita! Cudowne zdjęcia :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! klik

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny przepis, muszę wpróbowacz

    zapraszam do mnie : Klik Klik Klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis i zdjęcia piękne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy przepis, w wolnym czasie na pewno wypróbuję ♥
    pozdrawiam :*
    nicolenicky01.blogspot.com <<< zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze zrobic <3
    agataweranika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post, na pewno przepis się przyda :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    http://trombalsky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja koleżanka dziś piła pierniczkową :D Tak wychwalała że sama jutro zrobię:D
    + śliczne zdjęcia:)

    https://www.youtube.com/watch?v=IGEI_aK3jto

    OdpowiedzUsuń
  11. Podałam Ci chyba link do piosenki Lemona:D To przypadek, ale piosenka fajnaa:))

    http://www.justcleo.pl/2015/12/pastel-outfit-on-gloomy-day.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Wypóbowałabym, ale przez problemy z sercem nie mogę pić kawy :/
    Bardzo ładne zdjęcia ;*
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. pierwszy raz się spotkałam z syropem pierniczkowym, ale wygląda super

    blog-akkie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę taka zrobić, a zdjęcia... wow, jak zawsze ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Ahhh wygląda przepysznie!

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba zrobię sobie jutro taką kawę do szkoły, myślę, że będzie bardzo dobra... i świąteczna. Super zdjęcia, jak prosto z tumblra c;

    pozeracz-ksiazekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale narobiłaś mi smaku!
    Post bardzo dobrze dopracowany, aż miło się czyta :)

    Mój blog-xoxolyy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pycha! Od dawna zabieram się do zrobienia tego syropu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super przepis, może wykorzystam ;)
    http://im-dollka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale super pomysł^^. Na pewno wykorzystam :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja w tym roku planuję zrobić krem pierniczkowy, ale taki syrop też na pewno jest rewelacyjny!
    Pozdrawiam
    www.straaawberry-cake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Już widzę na to drugi przepis! Muszę w końcu to wypróbować :D
    Genialne zdjęcia, serio! ♥
    meryy-blog.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale super ! Ja ostatnio po prostu kupiłam taki syrop tylko, że karmelowy w starbucksie :)

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę koniecznie spróbować! <3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. super pomysł, nie słyszałam o nim wcześniej :D

    OdpowiedzUsuń
  26. pysznie wygląda kawa z takim syropem!
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo prosty i pyszny syrop, polecam! Bardzo ładne Tumblr`owe zdjęcia ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda cudownie i na pewno tak smakuje. Muszę jej spróbować :)

    Sometimes my-klik!

    OdpowiedzUsuń
  29. Na pewno wypróbuję przepisu, bo wyglądu przepysznie!
    Bardzo piękne i profesionalne zdjęcia! <3
    Pozdrawiam!

    VIOLAANDKASIA.BLOGSPOT.COM - klik! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. nie dość, że przepis świetny to jeszcze tu cudowna sceneria zdjęć *-*♥ brawo!

    KLIK MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  31. Robiłam już w tym roku taką kawę i wyszła pyszna! Świetne zdjęcia,bardzo klimatyczne!Wesołych Świąt!

    Jull.pl - klik!
    Świąteczne rozdanie!

    OdpowiedzUsuń
  32. Kawa pierniczkowa brzmi pysznie, święta się już skończyły, ale cała zima pachnie dla mnie piernikiem. Aby zrobić taki syrop nigdy nie jest zapóźno, zaraz się za niego zabiorę :)

    inothercolors.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Na pewno wypróbuje ;) ,u mnie też na pewno znajdziesz coś dla siebie http://czarymery.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń


Copyright © 2014 Laura Drygalska , Blogger