Ciasto marchewkowe

Cześć wszystkim!
 Przepraszam, że tak strasznie długo nie było notki ale przez dłuższy czas byłam w szpitalu, a potem święta no i brak czasu :( Właśnie jak spędziliście Wielkanoc? Ja szczerze mówiąc jakoś tego dnia bardzo nie przeżywałam. Według mnie nie ma już takiej magii jak przy Bożym Narodzeniu. 

W dzisiejszej notce jak już można zauważyć chciałam przedstawić wam przepis na ciasto marchewkowe. Może brzmi to dziwnie ale uwierzcie mi, że jest wyśmienite. W smaku przypomina troszkę piernik i jest idealnym dodatkiem do osłodzenia ranka z filiżanką kawy.. więc zaczynajmy! Swój przepis zaczerpnęłam z BLOGA




Składnki:
  • 2 szklanki mąki
  • 4 duże marchewki
  • szklanka oleju
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody oczyszczanej
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 pasek gorzkiej czekolady
  • szczypta soli



Przygotowanie:

Mąkę przesiać przez sito, dodać do niej proszek do pieczenia, sodę oczyszczaną, cynamon oraz cukier waniliowy. Marchewki umyć, obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Gorzką czekoladę posiekać.

Mikserem utrzeć jajka z cukrem. Porcjami dorzucać mąkę wymieszaną z proszkiem, sodą, cukrem waniliowym oraz cynamonem i nadal ucierać. Na końcu powoli wlać olej i wymieszać. Wciąż mieszając ciasto dodać startą marchewkę oraz czekoladę.

Blaszkę - najlepiej o wymiarach 25 na 30 centymetrów- wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować olejem i posypać bulką tartą (zdecydowanie lepszym rozwiązaniem moim zdaniem jest posmarowanie olejem oraz posypanie bułką- papier może rozmięknąć i ciężko będzie go oddzielić od ciasta). Gotowe ciasto przełożyć do formy i wstawić do nagrzanego do temperatury 200 stopni piekarnika. Piec około 45 minut. Po upieczeniu, kiedy ciasto wystygnie można je oprószyć cukrem pudrem lub udekorować orzechami włoskimi. 
 
* * *


....a tak wygląda już gotowe ciasto w moim wykonaniu:

 

 



* * *


Wiec to na tyle w tej notce. Myślę, że się wam spodobała i wypróbujecie przepis, bo naprawdę warto! Widzimy się w kolejnej notce już jutro, hej!


10 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie:D obserwuję :D czekam na rewanż :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, wygląda smakowicie, muszę wypróbować przepis :)

    http://my-cheerful-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kilka lat temu ciasto marchewkowe z moją mamą dość często. Nie wiedzieć czemu - przestałyśmy. Chyba się przejadło. :D Ale warto do niego wrócić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem ogromną fanką ciasta marchewkowego! To jedno z moich ulubionych <3 Będac na diecie strasznie dużo go jadłam haha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Uwielbiam ciasta marchewkowe:) Dawno nie miałam okazji go zjeść(ostatnio 3 lata temu :P) ale mam nadzieję, ze w weekend znajdę czas na skorzystanie z Twojego przpisu :)
    Buziaki!

    cheryose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz wtedy jak ci sie udalo haha trzymam kciuki :)

      Usuń
  6. Kiedyś piekłam ciasto marchewkowe i było pyszne! Narobiłaś mi apetytu :-)
    Dziękuje za odwiedziny :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie, na pewno skorzystam z przepisu, bo bardzo jestem go ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie ostatnio mama mi powiedziała, że zjadłaby ciasto marchewkowe. Teraz mogę jej z przyjemnością upiec, wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń


Copyright © 2014 Laura Drygalska , Blogger