15 mar 2014

DIY: wiosenny wazon

    W kwiaciarniach pojawiają się teraz piękne, wiosenne kwiaty.. aż szkoda aby nie znalazły się w naszych domach. Dlatego dziś mam dla was mały poradnik jak wykonać  wręcz banalny wazon ze zwykłej, szklanej butelki. Więc... zaczynajmy!

 
Potrzebne materiały:
 -butelka
-biała farba w sprayu
-para rękawiczek jednorazowych
-koraliki, wstążki lub cokolwiek czym 
chcecie ozdobić wasz wazon

+ ewentualnie stare gazety aby nie zafarbować okolicy :)




Pierwszym krokiem jest przygotowanie stanowiska naszej pracy. Najlepiej jest wybrać miejsce na świeżym powietrzu (na przykład w ogrodzie, na balkonie). Wykładamy gazety na ziemię i stawiamy na nim stabilnie naszą butelkę tak, aby w trakcie malowania nam się nie przewróciła.



 Następnie bardzo mocno wstrząsamy lakierem aby dobrze się wymieszał i przechodzimy do malowania. Moja rada- ZAWSZE sprawdzajcie w którą stronę wieje wiatr nawet jeśli jest on prawie niewyczuwalny. W przeciwnym razie zamiast pomalować butelki, pomalujecie siebie samych! Pryskamy cienką warstwę i czekamy aż bardzo dobrze wyschnie i dajemy na to drugą. Gdy zrobicie wszystko za jednym razem potworzą się wam bardzo nieciekawe zacieki czego nie chcemy.



Tak wygląda butelka gotowa do ozdabiania. Tutaj możecie oddać się wodzy fantazji i wymyślić swoje własne twory. Przykładowo do dekoracji mogą nadać się:

-suszone kwiaty
-koraliki, perełki
-wstążki 
-koronki
-ćwieki


.. i wiele, wiele innych. Każdy z was wybierze coś dla siebie! A teraz zaprezentuję wam mój efekt końcowy. Osobiście wybrałam mleczno-białe perełki oraz różową koronkę z gumką elastyczną. Myślę, że wygląda to baaardzo uroczo i dziewczęco sami też oceńcie jak wam się podoba:




3 komentarze:

  1. cudowny ten wazon! :) super pomysł, sama bym chciała mieć taką wyobraźnie, chociaż u mnie problem polega na tym, że straszny ze mnie leń i wolę wszystko mieć na gotowo :P Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń